fotó: ENV
GYÖNGYCICA - Bead-cat - Perlenkatze
ENV - gyöngyékszer - bead jewelry - Glasperlenschmuck

2009. november 1., vasárnap

A kezdetek: Cat's mad(s)!

A kezdetek:
még a főiskola alatt kezdtem el foglalkozni a gyöngyfűzéssel, és lassacskán már olyan sok gyöngyöt halmoztam fel odahaza, hogy a családomnak is el kellett fogadnia, nincs kecmec (cat's mads:), ez szerelem!
Ugyan kisebb-nagyobb szünetek előfordultak közben, de aztán, mint egy őrült macska, aki egér szagot fogott, merültem bele ismét a gyöngyözés világába, és volt, hogy napokig ki sem mozdultam a szobámból, éjjel-nappal a gyöngyeimet babusgattam.



Gyöngyékszereket készíteni olyan érzés, mint mikor egy fát ültet el az ember, nevelni, gondoskodni kell róla, ha letörik egy ága, le kell vágni, vagy alá kell támasztani, tavasszal visszametszeni, hogy fiatalítsuk. Valahogy ugyanígy van ez az ékszerekkel is, elkészítem (mikor már gyökeret vert az ötlet), ha javítani kell megcsinálom, ha bontani kell újrafűzöm, egyébként pedig hangulatomhoz illően viselhetem és gyönyörködhetem benne, mint a természetben, és elbújhatok mögé, mint egy fa mögé, ha nem akarok látszani.

Mint a természetben, itt is a változatosságot szeretem, nincs két teljesen egyforma ékszer, nincs állandó fűzési technika, nincsenek ugyanolyan színek, az örök változás jellemzi alkotásaimat, mert engem minden gyöngy lázba hoz, előbb vagy utóbb, de minden gyöngynek, alapanyagnak meg lesz a helye, mint ahogyan minden ékszernek megvan a gazdája is. Ha pedig egy régi ékszer frissítésért kiált, nosza előkapom, és új formába öntöm (ilyen volt, ilyen lett), hozzáigazítom az igényekhez, az életemhez.

Ilyen volt:

Ilyen lett:



Alkotás a fa maga, nem tudok levegőt venni nélküle. A levelét elteszem, megőrzöm, mert emlékezni akarok arra, mit hoztam és még mit hozhatok létre belőle.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése